(Type a title for your page here)
Censurfrit alment debatforum          Redaktion: Annelise Rasmussen          
Forsiden   Generel Debat   Links   Familie & Børn   Politik  Frit Slag  Husorden  Seneste indlæg  
Generel Debat
Generel debat...
Barmhjertighed?
Indsendt af : Else Sommer (IP Logged)
Dato: 21. December, 2011 15:06

[www.b.dk]

Hvad nyt er der i det?
Velfærdsstaten er netop til for dem, der kan udnytte den, nemlig de velstillede med ordet i deres magt.
De udnytter de fælles goder,befolker og lønnes godt af godhedsindustrien,definerer virkeligheden, tager selv det meste og overlader smulerne til de arme at tigge og slås om.

Godhedsindustrien(velfærdsstaten) påberåber sig et kristent grundlag. I så fald er det dette:

Den kanaanæiske kvinde:
Matthæus 15,22 Og se, en kana'anæisk kvinde kom fra den samme egn og råbte: »Forbarm dig over mig, Herre, Davids søn! Min datter plages slemt af en dæmon.»

Matthæus 15,23 Men han svarede hende ikke et ord. Og hans disciple kom hen og bad ham: »Send hende væk! Hun råber efter os.«

Matthæus 15,24 Han svarede: »Jeg er ikke sendt til andre end til de fortabte får af Israels hus.«

Matthæus 15,25 Men hun kom og kastede sig ned for ham og bad: »Herre, hjælp mig!«
Matthæus 15,26 Han sagde: »Det er ikke rigtigt at tage børnenes brød og give det til de små hunde.«

Matthæus 15,27 Men hun svarede: »Jo, Herre, for de små hunde æder da af de smuler, som falder fra deres herres bord.»

Emne Læst Forfatter Indsendt
Barmhjertighed? 882 Else Sommer 21.12.11 - 15:06
     Re: Barmhjertighed? 647 Else Sommer 21.12.11 - 22:47

Beklager! Du har ikke rettigheder til at indsende indlæg eller svare i dette forum.
Statistik (alle fora)
Tråde: 3019, Indlæg: 20331, Registrerede brugere: 1407
Statistik (dette forum)
Tråde: 619, Indlæg: 3198,
Online Users - Senest aktiv for (minutes idle) siden.
Online lige nu:
Registrerede brugere:
Guests: 46
Record Number of Users: 4 siden 10. September, 2013 07:08
Record Number of Guests: 132 siden 25. May, 2015 22:54

SmartForum ® 2005 - Produktion: Peter Wendelboe www.smartcms.dk