(Type a title for your page here)
Censurfrit alment debatforum          Redaktion: Annelise Rasmussen          
Forsiden   Generel Debat   Links   Familie & Børn   Politik  Frit Slag  Husorden  Seneste indlæg  
Familie og Børn
Familie og Børn
Re: Ny unavngiven institution i fokus (Nordjylland)
Indsendt af : Nitasha (IP Logged)
Dato: 30. October, 2011 15:46

Hvor er det trist at høre nogle af kommentarerne. I ved ikke helt hvad Gøgereden har været kan man tydeligt høre.

Jeg har boet der i 2 år. Fra April måned, 2009 (16 år) frem til Marts måned, 2011 (18 år). Det var virkelig et helvede, bogstavligt talt.

Der var kun et par få fra min institution (Gøgereden) som oplevede nogen form for fysisk vold.

Men resten....

Jeg er tidligere blevet benægtet at komme til vagtlægen, efter jeg havde snittet rimeligt dybt i håndledet, på langs. Jeg havde ikke ramt en blodåre, men det blødte en del, og såret var ikke bare et overflades sår.
Jeg havde haft et håndklæde under mit håndled før og efter at jeg havde snittet mig, og noget tid efter gik jeg til pædagogen med det.
Jeg fik at vide at jeg selv måtte gå ud på badeværelset og vaske det, på trods af at være indsmurt i blod langs hele armen, et håndled der stadig blødte, og at jeg var helt ude af den psykisk (jeg havde allerede diagnosticeret depression længe før).
Pædagogen nægtede at køre mig til vagtlægen, selvom jeg stod og råbte og skreg... Men jeg fik streng besked på at selv vaske det, så kunne jeg vikle et nyt håndklæde om bagefter.

Næste dag skulle jeg selv gå ind alene og gøre rent på værelset, og samle alle glasskårne op (jeg havde snittet mig med et glas jeg havde smadret), og så skulle jeg skure gulvet. Vi havde trægulve som var fandens svære at gøre rent, og blodet havde altså gået igennem håndklædet, selvom jeg havde foldet det flere gange.

Nogen der har en idé om hvor svært det er at rente et trægulv med en grydesvamp, når man slet ikk' må bevæge håndledet, og det gjorde fandens ondt?
.. Jeg blev ikke syet, og det er derfor jeg har sådan et grimt, bredt ar nu.

Men sådan nogle ting, de skete ofte.

Der var ingen der gjorde noget. Vi var de unge, vi havde problemer.
Vi var 'realitets forstyrrede', utroværdige og skulle ikke tages seriøst.
Der skete aldrig nogle check op fra kommunerne. De gange der kom besøg udefra, fik den besøgende at vide at man skulle tage alt vi sagde med et gram salt.
- Hvem ville man tro på, den unge eller pædagogerne?

... dengang der var 100 arbejdspladser på Gøgereden, var kun hver fjerde eller femte rent faktisk uddannet pædagog. Man kan så diskutere hvorvidt årsagen var at der ikke var mange pædagoguddannede i området, eller at det var pga. dem der VAR uddannet, ikke ville være med til sådanne ting der forgik på opholdsstedet.

Vi havde vores egen isoleret skole. 2, faktisk. Den inde i selve Nykøbing, og så Skovhuset. Det var kun for vores institution.

Det første ÅR - hele første år - måtte jeg ikke have internet, mobil, eller nogen form for social kontakt som også inkludere at ringe til venner, mødes med nogen, eller anden form for social kontakt... Jeg måtte ikke engang gå ud for en dør alene, jeg måtte være i haven hvis der var en pædagog med ude.

Der ville forkomme razziaer på vores værelser, hvor de ville lede ALTING igennem, for deriblandt stoffer, alkohol, og i mit tilfælde mobil og internet.

Det skal lige siges, at jeg altså ikke har haft brugt internet eller mobilen på en negativ måde tidligere - faktisk så har jeg haft studeret en hel del IT igennem internet hele mit liv. Så det er ikke fordi jeg har 'misbrugt' det.

Der skete så fandens mange fucked up ting der, men vi var så isoleret.. Jeg har udviklet ekstrem angst, er siden da fået diagnosticeret borderline, og ved stress får jeg panik anfald.. Det slås jeg stadig med.

Men jeg ønsker virkelig at folk skal vide, hvad der egentligt forgik der. Jeg har ikke lyst til at det skal være en lukket del af min fortid længere..

Hvis der er nogen der har nogle spørgsmål eller et eller andet, så må i gerne kontakte mig på min e-mail, Nitasha@hotmail.dk. Jeg kan ikke love for hvornår jeg svarer tilbage, da jeg stadig har ufattelig mange ting at slås med... Men jeg svarer så snart jeg har psykisk overskud til det. Jeg ønsker at sandheden skal frem..

Emne Læst Forfatter Indsendt
Ny unavngiven institution i fokus (Nordjylland) 800 TormodFransen 23.10.11 - 09:19
     Re: Ny unavngiven institution i fokus (Nordjylland) 366 Annelise 23.10.11 - 11:30
     Re: Ny unavngiven institution i fokus (Nordjylland) 404 TormodFransen 23.10.11 - 12:34
        Re: Ny unavngiven institution i fokus (Nordjylland) 388 Annelise 23.10.11 - 13:55
     Re: Ny unavngiven institution i fokus (Nordjylland) 359 TormodFransen 23.10.11 - 14:26
        Re: Ny unavngiven institution i fokus (Nordjylland) 383 Else Sommer 23.10.11 - 15:22
     Re: Ny unavngiven institution i fokus (Nordjylland) 471 TormodFransen 25.10.11 - 22:08
        Re: Ny unavngiven institution i fokus (Nordjylland) 463 Annelise 25.10.11 - 22:37
           Re: Ny unavngiven institution i fokus (Nordjylland) 418 TormodFransen 26.10.11 - 06:44
              Re: Ny unavngiven institution i fokus (Nordjylland) 431 Annelise 26.10.11 - 08:46
                 Re: Ny unavngiven institution i fokus (Nordjylland) 406 Else Sommer 26.10.11 - 10:14
                    Re: Ny unavngiven institution i fokus (Nordjylland) 446 Annelise 26.10.11 - 13:38
                       Re: Ny unavngiven institution i fokus (Nordjylland) 447 Else Sommer 26.10.11 - 13:49
                          Re: Ny unavngiven institution i fokus (Nordjylland) 495 Nitasha 30.10.11 - 15:46
                             Re: Ny unavngiven institution i fokus (Nordjylland) 361 Else Sommer 30.10.11 - 17:10
                                Re: Ny unavngiven institution i fokus (Nordjylland) 399 Nitasha 31.10.11 - 11:07
                                   Re: Ny unavngiven institution i fokus (Nordjylland) 411 TormodFransen 31.10.11 - 12:06
                                   Re: Ny unavngiven institution i fokus (Nordjylland) 422 Annelise 31.10.11 - 12:17
     Re: Ny unavngiven institution i fokus (Nordjylland) 439 TormodFransen 27.10.11 - 21:44
     Re: Ny unavngiven institution i fokus (Nordjylland) 456 TormodFransen 30.10.11 - 21:03

Beklager! Du har ikke rettigheder til at indsende indlæg eller svare i dette forum.
Statistik (alle fora)
Tråde: 3019, Indlæg: 20331, Registrerede brugere: 1408
Statistik (dette forum)
Tråde: 640, Indlæg: 3380,
Online Users - Senest aktiv for (minutes idle) siden.
Online lige nu:
Registrerede brugere:
Guests: 8
Record Number of Users: 4 siden 10. September, 2013 07:08
Record Number of Guests: 132 siden 25. May, 2015 22:54

SmartForum ® 2005 - Produktion: Peter Wendelboe www.smartcms.dk