(Type a title for your page here)
Censurfrit alment debatforum          Redaktion: Annelise Rasmussen          
Forsiden   Generel Debat   Links   Familie & Børn   Politik  Frit Slag  Husorden  Seneste indlæg  
Familie og Børn
Familie og Børn
At give et barn ansvar
Indsendt af : TormodFransen (IP Logged)
Dato: 3. December, 2011 11:50

Jeg tænker tit på hvilke byrder man må give børn i forhold til mine egne børn. Jeg tænker her på pligter som børn bør have. Det kan være oprydning på værelse, støvsugning og hjælp i køkkenet.

Hvad jeg ikke uddelegerer er børnenes eventuelle ansvar for mig. Det er ikke mine børns opgave at holde rede på hvad jeg foretager mig. De skel ikke lægge regnskab på mine vegne overfor skole, skattevæsenet eller andre.

Men på opholdsstedet Fjorden ser man anderledes på det.

Læs kommentaren på bloggen "Minder fra en Hård tid": [minderfraenhaardtid.wordpress.com]

Vi blev fjernet fra vores mor fordi hun drak, vi havde så været hjemme ved hende i en weekend og efter weekenden skulle forstanderinden eller en af de andre pædagoger vide hvor meget hun havde fået at drikke. Det er en stor sten og smide på skuldrende på en lille pige der helst ville bo hjemme sammen med sin mor og bror.

Er det ikke en for stor en byrde at pålægge et barn?

Kan det ikke ødelægge det arbejde som familiekonsulenter fra barnets hjemkommune skal hjælpe familien med?

Er det ikke normal praksis familiekonsulenterne rådgiver familierne til at det netop er den voksne i hjemmet, som skal bære ansvaret og at de skal være forældre fremfor børnene?

Jeg finder det betænkeligt at et opholdssted kan finde på at afhøre et barn på den måde. Det må være hjemkommunens folk at afdække eventuelt misbrug via de mange kilder de så nemt kan finde frem til. Jeg har arbejdet i en forretning. Jeg vidste hvilke kunder som i sagen natur måtte have et problem, når de dag efter dag sluttede deres dag med en øl og en kylling (Lille snaps). Hvis familiecentrene vil vide det, så kan de hænge ud i det lokale supermarkedet og få nøjagtig de samme oplysninger uden at krænke et barn, som jeg mener at man gør når man beder dem om at sladre og nærmest pleje forældrene under hjemmebesøg for at undgå yderligere anbringelse.

Jeg har lyst til at sige "Føj" om ovennævnte praksis men ikke tage et så grimt ord i min mund.

Emne Læst Forfatter Indsendt
At give et barn ansvar 418 TormodFransen 03.12.11 - 11:50
     Re: At give et barn ansvar 333 Else Sommer 03.12.11 - 12:46

Beklager! Du har ikke rettigheder til at indsende indlæg eller svare i dette forum.
Statistik (alle fora)
Tråde: 3019, Indlæg: 20331, Registrerede brugere: 1407
Statistik (dette forum)
Tråde: 640, Indlæg: 3380,
Online Users - Senest aktiv for (minutes idle) siden.
Online lige nu:
Registrerede brugere:
Guests: 9
Record Number of Users: 4 siden 10. September, 2013 07:08
Record Number of Guests: 132 siden 25. May, 2015 22:54

SmartForum ® 2005 - Produktion: Peter Wendelboe www.smartcms.dk