(Type a title for your page here)
Censurfrit alment debatforum          Redaktion: Annelise Rasmussen          
Forsiden   Generel Debat   Links   Familie & Børn   Politik  Frit Slag  Husorden  Seneste indlæg  
Familie og Børn
Familie og Børn
Re: Gledelig jul
Indsendt af : Else Sommer (IP Logged)
Dato: 21. December, 2011 14:43

Marianne i nord skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja, i sin egen familie, ikke sant? (norsk) =
> Ja, i deres egen familie, ikke? (dansk?)

Kære Marianne.
Strengt taget hedder det vel(et barn har det bedst) i sin egen familie (ental)
(Alle børn har det bedst)i deres egne familier (flertal)
Din vending er gængs, men næppe grammatisk, kun politisk korrekt.
Du plejer jo at korrigere mit danske sprog, såååe...

Nå, spøg til side.
Du er et af de få mennesker, der forstår, hvad det drejer sig om, nemlig forbundetheden og gensidigheden til dem, man holder af.
Med sorg må jeg konstatere, at det er for sent for mit barnebarn på 12½.
Han må ikke se sin familie, bryder sig ikke om de folk, han er påtvunget, må ikke gå i relevant skole, må ikke have venner eller fritid,har intet håb, ingen planer eller ønsker for fremtiden, kun angst, tomhed og ensomhed i en "forudsigelig" (læs indholdsløs, begrænset, trøstesløs) hverdag.

OK. Der må jeg resignere og overlade ham og hans mor til deres skæbne, for kommunen bruger terror som våben. "Vi kan gøre det værre for drengen ved at flytte ham hen et sted, hvor han bliver voldtaget og slået også".
Det er han dog sluppet for - nogenlunde.
Jeg og min mand er udsat for personforfølgelse. Det håber jeg i det mindste. Hvis kommunen behandler borgerne så afskyeligt generet og udplyndrer systematisk, burde hele byrådet bures inde.

Et slag på tasken! Det har hidtil kostet 15 millioner at ødelægge dette ene barn.
Når byrokratiet har fået sit skålpund kød, er der naturligvis ikke penge til omsorg og ældrepleje.
Ole er på hospice. Der behandler de ham rigtig godt, men han er ligeglad med mad og pleje. Han vil bare hjem og passe på mig, så jeg ikke lider overlast fra de skvadronører. På den måde bliver det en svær afslutning på 25 års gensidig tro tjeneste.
Vi må jo tage tingene, som de kommer, selv om de bliver længere jo mere inhumane og grusomme. I den situation betyder et godt netværk alt.
Så jeg ønske alle, der kæmper for demokrati og retsind en rigtig god og glædelig jul. I har fortjent det.

Emne Læst Forfatter Indsendt
Gledelig jul 708 Marianne i nord 20.12.11 - 16:42
     Re: Gledelig jul 518 Annelise 20.12.11 - 22:21
        Re: Gledelig jul 569 Marianne i nord 21.12.11 - 12:55
           Re: Gledelig jul 541 Else Sommer 21.12.11 - 14:43
     Re: Gledelig jul 528 Stig 21.12.11 - 18:55
        Re: Gledelig jul 569 Annelise 24.12.11 - 08:59

Beklager! Du har ikke rettigheder til at indsende indlæg eller svare i dette forum.
Statistik (alle fora)
Tråde: 3019, Indlæg: 20331, Registrerede brugere: 1405
Statistik (dette forum)
Tråde: 640, Indlæg: 3380,
Online Users - Senest aktiv for (minutes idle) siden.
Online lige nu:
Registrerede brugere:
Guests: 8
Record Number of Users: 4 siden 10. September, 2013 07:08
Record Number of Guests: 132 siden 25. May, 2015 22:54

SmartForum ® 2005 - Produktion: Peter Wendelboe www.smartcms.dk

Jeg kan ikke finde filen '$dagens_file47' var...
15.12.17 kl. 15:08:14